Carlgren & Marton skrev vilka egenskaper en bra lärare behöver på sidan 217 "en bra lärare håller ordning i klassen, är rättvis, personlig, glad, skämtsam, bra på att förklara saker, bra på att motivera sina elever till att lära." Inte nog med att det knappast finns någon med alla dessa egenskaper så skulle det mesta vara medfött. Varför behöver man då utbilda sig? Det borde räcka med ett lämplighetstest eller en snabb kurs på några veckor...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar